Apparat critique

  • Version par défaut
Pour citer cette page : Laboratoire de textes Norécrit, Coutume de Dieppe« La coustume et maniere de l'acquit deu des frans acompaignez avecquez les coustu[...] », état d’établissement du texte annoté par Lény Retoux et Laurence Jean-Marie, sous la responsabilité de Laurence Jean-Marie, consulté le . [En ligne : ]

La coustume et maniere de l'acquit deu des frans acompaignez avecquez les coustumes.

Il est assavoir que se aucuns frans soient acompaigniez avecquez coustumiers a marchandise de terre ou de mer et la marchandise est indivisee entreulx, par ainsi que nul ne sache monstrer sa part, tout se doit acquitter et paier coustume. Et en ce, n'a ledit franc aucun droit a cause de sa franchise.

Item, il est assavoir que se aucuns frans ont aucuns sergens ou sergentes a loyer, qui nulz ne soient frans, et ilz mainent aucunes marchandises es mains de leurs maistres, sans y avoir aucune part, lesdites marchandises ne doivent riens fors congié a la viconté. Et s'il est ainsi que ilz ayent part esdites marchandises, tout se doit acquitter par paient la coustume, {Fol. 25v}selon la valeur des derreez, ou ce se est pesquerie de harens le xele xe rayé en rouge., ilz en doivent le xe d., et ne perdent point leurs franchisez pour aler demourer de franc lieu en aultre franc lieu, non obstant pluseurs chartrez.

Apparat :

a. le xe rayé en rouge |