Apparat critique

  • Version par défaut
Pour citer cette page : Laboratoire de textes Norécrit, Coutume de Dieppe« L'acquit des cuirs venans par mer et par terre et portans hors de la mer. », état d’établissement du texte annoté par Lény Retoux et Laurence Jean-Marie, sous la responsabilité de Laurence Jean-Marie, consulté le . [En ligne : ]

L'acquit des cuirs venans par mer et par terre et portans hors de la mer.

Chascun lestz de cuirs contenant iic grans, venans par mer, deschargé au port de Dieppe pour marchans estrangés ou bourgois de Dieppe acompaigniez avec estrangiez, se ilz ne sont frans comme dit est en la desclaracion des franchisez, doit de coustume xl d. t., se ilz sontRépétition de sont lors du passage à la ligne. vendus a tournois ; et se vendus sont a esterllinez, on en doit x esterlins. Du lot qui contient xx cuirs, l'en doit iiii d. ou i esterllinc, selon la vente. La tacre qui contient x cuirs, ii d. ou maille d'esterllinc. Et se la tacre est a ii hommes, chascun cuirs doit i d. Et ensement, se un homme a plus de x cuirs, il doit pour chascun cuir au dessus, mains demi tacre, i d. Et est assavoir que tous cuirs pour tant que ilz ayent lesse au laictier, soient hondres ou aultres, sont de compte, non obstant que les marchans achettans en ayent aucune foiz ii pour i. Et pour ce n'est ce mie que ilz ne s'acquitent comme les grans cuirs.

La xiine de petis veaulx qui ont aucun [poy peu], ii d. et de la mains, i d.

Le cent petit de peaulx de veel a lait doit de coustume [iiii d.] et de mendre nombre, prorata ; et le grant cent contenant vixx, v d. t.

Les [cornet de cent bestes doivent ii d., et de mendre nombre, i d.], pour tant qu'elles vallent xii d.

Apparat :

a. Répétition de sont lors du passage à la ligne |