Apparat critique

  • Version par défaut
Pour citer cette page : Laboratoire de textes Norécrit, Coutume de Dieppe« La coustume des hastelliers de nefz faitez en la juridicion de Dieppe et du Pole[...] », état d’établissement du texte annoté par Lény Retoux et Laurence Jean-Marie, sous la responsabilité de Laurence Jean-Marie, consulté le . [En ligne : ]

La coustume des hastelliers de nefz faitez en la juridicion de Dieppe et du Polet, et le droit que on en doit a monseigneur.

Tous devez savoir que de chascune nef ou batel, soit grant ou petit, soit neuf ou repparé, ou trouer de Deppe et du Polet, appartenant a monseigneur, se il est mis sur estores en quelque maniere ne en quelque lieu que ilz soient faiz en la terre de monseigneur, hors des hostielx des habitans de Dieppe, se ladite nef est telle que elle puisse porter xxiiii tonneaux pesant, l'en en doit a monseigneur de la place ou elle est faite x s. Et se elle est, soit nef ou bastel, mendre que la charge dessusdite, l'en n'en doit que v s. Et tant en est deu de chascun vaissel de quelque essance que il soit. Et n'est nul qui face ou face faire aucuns vaisseaulx comme dit est, qui soit franc de ce, parRépétition de par lors du passage à la page suivante. {Fol. 10v}quelque raison de franchise que il puist alleguer. Et ce moyennent ceulz qui font hasteliers pevent ficher pieux et aultres choses neccessaires pour les diz hastelliers a la terre de monseigneur sanz aucun contredit.

Apparat :

a. Répétition de par lors du passage à la page suivante |