Apparat critique

  • Version par défaut
Pour citer cette page : Laboratoire de textes Norécrit, Coutumes de la vicomté de l'eau de Rouen (BNF, fr. 5967 - Première moitié xve siècle)« Ci conmenchent les fermez des estaux, des cuirs, de canvre, des portes et aultre[...] », état d’établissement du texte annoté par Laure Cébe et Lény Retoux, sous la responsabilité de Laurence Jean-Marie, consulté le . [En ligne : ]

{Fol. 49v, BNF_Fr_5967}Ci conmenchent les fermez des estaux, des cuirs, de canvre, des portes et aultrez chosezCet incipit n'est pas rubriqué, tandis que les titres des fermes ci-dessous le sont.

Estallage

A la ferme des estaux appartient la porte Cauchoise et la porte Estoupee et les tourteaulx que l’en y paie, et est la porte de Bouvereul et le barrage et les tourteaulx, Un passage a été omis : la porte Beauvoisine dans les autres versions.et le barrage, et les escroes des tailliés.

Peaulx

A la ferme des peaulx engravellés appartient le cuir tenné tant seullement.

La canvre

{Fol. 50, BNF_Fr_5967}A la ferme de la canvre appartient les escuelles et le mardre et le fille de lange, et riens plus.

Des iiii portes

A la ferme des iiii piés appartient la porte du pont de Saine, les tourteaulx et le barrage et le congié, et la coustume de poisson d’eaue doulce, et les cuirs a poil frés, et le pain qui vient a cheval et a carette a jour de foire ; de la laine qui vient a pois apartient, comment que elle viengne, soit a cheval ou a carette et a col, la coustume de la laine.

Charie

{Fol. 50v, BNF_Fr_5967}A la ferme de la charrie appartient oeufz, fourmages, poullalerie et toute vollaille.

[Prevosté de Dernestal]

A la ferme de la prevosté de Dernestal appartient la porte du pont Honffray par deurs Sainte Katelline. Item, a la porte Saint Oen, et les tourteaulx et les barrages qui sont cuellis a ii portees. Et la laine a suint, come qu’elle soit portee. Et les peaulx d’aigneaulx et de quevreaulx, de quelque part que eulx viennent, excepté la mere. Laine blance au dessoubz du pois par dessoubz xxv l. Et les drois du Bourtheroude. {Fol. 51, BNF_Fr_5967}Et le pain de Rive et tout pain qui par eaue est apporté en la ville de Rouen vendre.

[Grant pois et petit pois]

A la ferme du grant d pois et du petit pois appartient a pesser quil avoir que ce soit, dedens la banlieue et non pas aillieurs, se ce n’est par la vollenté des vicontes de l’eaue.

Apparat :

a. Cet incipit n'est pas rubriqué, tandis que les titres des fermes ci-dessous le sont | b. Un passage a été omis : la porte Beauvoisine dans les autres versions |