Apparat critique

  • Version par défaut
  • Témoin A
  • Témoin B
Pour citer cette page : Laboratoire de textes Norécrit, Coutumes de la vicomté de l'eau de Rouen (BM Rouen, Y 112 - 1509)« De la coustume de desliage que l’en appelle le desliage Sainct Andrieu », état d’établissement du texte annoté par Laure Cébe, sous la responsabilité de Laurence Jean-Marie, consulté le . [En ligne : ]

De la coustume de desliage que l’en appelle le desliage Sainct Andrieu

Il est une coustume que l’en appelle desliage, que l’en doit prendre le plus prochain vendredi de la Sainct Andrieu. Ce qui adonc viendra et sera apporté a col se acquictera par ii d. et aux sergens de la viconté i d. Et s’il est apporté en charette, xvi d. ; et aux sergens i d. Pour chacune charette a ung cheval, ii d. Pour chacune garbe d’assier a cheval, i d. ; tout soit avec mercherie ou oeuvre de mercherie forge, i d. Pour ginple de soye ou de telz choses, i d. Pour mercerie en nef, viii d. Pour chacum cheval traversant la ville de Rouen et il a bas, i d. Pour chacum baston achapté hors la ville ou dedens, i d. Pour tapiz de Rains, viii d. Pour tapiz de fil, i d. Pour une couste plaine de plume, iiii d. Pour ung quevrechel de plume, ii d.s'il n’est avecques la coustes'il n’est avecques la couste B. S’il est avecques la couste, il ne doit riens car la couste l’acquicte. La huche et le buffet fermant a clef, iiii d. S’aucum porte huche ou buffet hors la ville, maiz qu’il soit a clef, iiii d. Pour chacune somme de draps, iiiid.d. ajouté après ce mot B. Comprendre iiii d. comme dans B.. En nef ou en battel, viii d. Pour le freel de cordes en {Fol. 40, BMR_Y112}nef ou a cheval, i d. Pour chacum chef de fourmaiges, v d. Pour demy chef de fourmaiges, iii d., et s’il vient d’Angleterre et le chef de fourmaige soit de deux cens livres. Pour ung chable, mais qu’il soit sur la nef, v d. Pour une batellee d’oeufz, xiii d. ; et aux sergens i d. Et s’ilz viennent a charette, pour chacum cheval ii d. Se ilz viennent a cheval, i d. De ce qui est apporté a col aux foires, l’en en doit au roy ii d. et aux sergens i d. Et hors foire, au roy i d. et aux sergens riens. Se l’en porte en charette aucunes derrees en foire, l’en doit au roy viii d. et aux sergens i d. Hors foire, au roy viii d. et aux sergens riens. Pour mercerie qui va par eaue, viii d. A cheval a foire, au roy iiii d. et aux sergens i d. Pour ongnons a cheval, iiii d. A charette, viii d. Pour draps qui vont par eaue a Vernon ou vers icelles parties, viii d. Et s’ilz viennent a Rouen par eaue, iiii d. Et s’il y a ung poix de laisne avecquez iceulx draps, viii d. Pour lin a cheval, i d. Pour toilles et draps a cheval, iiii d. En charette, viii d. A col, i d. Pour ung tonnel de cendres par eaue, iiii d. En charette, pour chacum cheval ii d. Et s’elle est apportee a cheval, i d. Nul ne peult peser allun ne telzsesses B. marchandises fors au poixle royle roy ajouté après ce mot B. , reservé par douzaines. Pour chacum sac de layne baillé par le hardel, viii d. Pour chacune poise de sel, iii d. Les mesureurs doibvent prendre et avoir pour chacune poise de sel que eulx mesureront pour les coustumiers iiii d., et pour les bourgeoys iii d. Pour layne, maiz qu’il y ait traize poix, xvi d.

Apparat :

(z)  s'il n’est avecques la couste B. — (aa)  d. ajouté après ce mot B. — (BMR_Y112_2.1.13.note.13) Comprendre iiii d. comme dans B. — (ab)  ses B. — (ac)  le roy ajouté après ce mot B.