Apparat critique

  • Version par défaut
  • Témoin A
  • Témoin B
Pour citer cette page : Laboratoire de textes Norécrit, Coutumes de la vicomté de l'eau de Rouen (BM Rouen, Y 112 - 1509)« Des marchandises et des nefz, et quelle coustume ilz doibvent », état d’établissement du texte annoté par Laure Cébe, sous la responsabilité de Laurence Jean-Marie, consulté le . [En ligne : ]

Des marchandises et des nefz, etRépétition du et. quelle coustume ilz doibvent

Quant une nef d’Angleterre vient a Rouenelle doitelle doit ajouté après ce mot B. estre despouzee. Et pour son despoux, elle doit au roy iii s. Et pour le siege, elle doit aussi iii s., et aux sergens x d. Et s’il advient que ladicte nef ait autreffois esté a la ville ou au quay de Rouen et elle monstre par merel ou autre enseignement que autreffois elle ait esté despousee, elle ne paiera plus rien de son despoux. Mais nonobstant elle paiera tousjours pour son siege iii s. Et s’elle aporte harenc de la coste de Flandres d’Angleterre, l’en en paiera au roy i millier. Et s’elle aporte harenc de la coste de Flandres, l’en en paiera au roy pour chacum millier iiii d. Et s’il advenoit qu’elle deschargeast avant qu’elle feust venue a Rouen, maiz qu’elle feust entree en Saine, elle debveroit pour chacum millier iiii d. Qui est par semblable a entendre pour chacum baril, iiii d. Et n’en paye l’en non plus de cinq barilz que de six. De la nef qui vient tant seullement de Grenezy et de Dieppe, l’en doit païer tant seullement x d. De la nef qui vient d’entre Dieppe et le Mont Sainct Michiel, elle doibt aux sergens v d.x d.x d. B. De la nef qui vient de Irlande doibt a la viconté xx s. Item, au chastel de Rouen, ung tymbre de martres ou de x l. ; premierement receu le serment des marchans qui ne pourroient trouver {Fol. 39, BMR_Y112}ledict tymbre es parties de Irlande ou la nef feust chargee. Et s’elle aporte ledict tymbre de martres, les marchans jureront qu’il fut achapté audict lieu d’Irlande ; autrement n’est pas a recepvoir ledict tymbre. Item, ladicte nef doit au chambellanc de Tancarville ung austour ou xvi s. ; le serment receu des marchans en la maniere et façon dessus dicte. Et pour ce, ledict chambellanc est tenu trouver mesrien a rapareiller la nef ce mestier est et il en est requis par le maistre du navire. Et de celle nef l’en en doit prendre congié aux vicontes de l’eaue. La cogue de Flandres ne doit pas vendre ces marchandises sans le congié des vicontes. Et s’elle vend sans congié, elle paiera pour l’amende iii s. Item, elle doit acquicter toutes les marchandises qu’elle aura aportees et sy doit aux sergens x d. Et ce ladicte nef fut faicte en Angleterre et vienne de Flandres a Rouen, elle doit estre despouzee. Pour son despoux doit iii s. Et les autres choses se doibvent acquicter par compte comme verrons enbacons etbacons et B. Comprendre comme bacons et comme dans B. telles choses.

Apparat :

(BMR_Y112_2.1.11.note.11) Répétition du et. — (v)  elle doit ajouté après ce mot B. — (w)  x d. B. — (x)  bacons et B. — (BMR_Y112_2.1.11.note.12) Comprendre comme bacons et comme dans B.