Apparat critique

  • Version par défaut
  • Témoin A
  • Témoin B

[A la coustume de la poysonnerye]

A la coustume de la poysonnerye appartient les droictz de coustume qui s'ensuyvent. De chascune somme de poisson de mer et d’eau doulce, amenez a Lisieulx pour vendre, est deu pour coustume ii d. ob. et pour estal ii d. ob. ajouté après ce mot B. , et a col i d. ; et au jour de marché pour coustume, iii d. ; d'ung marsouyn, iiii d. ; d’un saulmont, i d. ; du millier de harenc sor, iiii d. ;manquant B. de chacun barildu millier B. de harenc quaque, iiii d. ; d'ung cent de macquerel sallé, iiii d. ; d’ung cent de macquerel de cache, iiii d. ; d’ung cent de congre sallé, iiii d. ; pour le cent de mourue sallee, iiii d. ; pour le millier de piperneaulx sallez, iiii d. ; pour le cent d’ortilles, iiii d. ; pour chacune piece d'anguillespieces de grosses anguilles B. sallez, i d.ii d. B.

Item, de chacun marchant qui vient pour achapter poisson, pour mener dehors doibt de la somme ii d. d'yssue, pour porter a coul, i d. de coustume.col. B.

Item, chacun qui achapte poisson pour revendre, soit homme ou femme a la ville, doibt de chacun achapt qui faict de poisson fraiz au dessus de xiii d., i d. de coustume ; et se aulcun marchant de poysson quel qui soit, vient en la ville et banllue et il y repoze deux nuictz, et reporte son poysson sans vendre, l’yssue en appartient au fermyer de la poissonnerye. Moulles, crevette, hanons, cocques, ystres en escalle ne doibvent riens, et a la foire du Pray la coustumetout B. se double comme dict est. Estat en gloze dessus.manquant B.

Apparat :

(dc)  et pour estal ii d. ob. ajouté après ce mot B. — (dd)  manquant B. — (de)  du millier B. — (df)  pieces de grosses anguilles B. — (dg)  ii d. B. — (dh)  col. B. — (di)  tout B. — (dj)  manquant B.

Pour citer cette page : Laboratoire de textes Norécrit, Coutumes de Lisieux« A la coustume de la poysonnerye », état d’établissement du texte annoté par Lény Retoux et Laurence Jean-Marie, sous la responsabilité de Laurence Jean-Marie, consulté le samedi 17 mai 2025. [En ligne : https://emmsm.unicaen.fr/norecrit/lisieux/Lisieux.xml/G259.1.19.html]