Apparat critique

  • Version par défaut
Pour citer cette page : Laboratoire de textes Norécrit, Coutumes d'Eu« Ch’est l’ordenanche que les marcheans estrangés doivent paier de leur marcheandi[...] », état d’établissement du texte annoté par Lény Retoux et Laurence Jean-Marie, sous la responsabilité de Laurence Jean-Marie, consulté le . [En ligne : ]

{Fol. 122v}Ch’est l’ordenanche que les marcheans estrangés doivent paier de leur marcheandises alans et venans e quay de la ville de Eu. Et est l’ordenanche telle des le fondation de nostre comune. Premierement.Droitz de caiage apartenantz a la ville écrit dans la marge gauche.

De chascun muy d’ablay, ii d. Item, de chascun tonnel de vin, ii d. Item, de chascun tonel de chendre, ii d. Item, du caquet, i d. Item, de le navee de merrien dolé, ii s. Item, de le nauvee de laigne, ii s. se elle est entiere ; et se elle n’est entiere, de chacun miller, i ob. Item, de chascun sac de laigne, ii d. Item, de chascune caque de cuir, i d. Item, de chascun miller de herenc, i ob. De la planque, iiii d. du carquier. Item, du descarchier, iiii d. Item, de chascun porc sallé, i ob. Item, de le vaque sallee, i ob. Item, du pois de sieu, i ob. Item, du pois d’oint, i ob. Item, d’un eskippon de harpeis, i d. Item, du cent, autretant. Item, du chent de fer, ii d. Item, d’une navee de pierre grant ou petite, ii s. Item, de chascune meule, ii d. ; d’une meule a fevre, i d. Item, de chascune hune a nés, i d. Item, de chascun muy de carbon de terre, ii d. Item, de chascune navee de carbon ou grant ou petite, ii s. De iiii moutons salés, i d. Item, de chascun chent de livres de fourmage, ii d. Item, d’une navee de moules, ii d. Item, d’une navee d’oistres, ii d. Item, de chascune poise de sel, ii d. Item, de chascune navee de tourbe en grant ou petite, ii s. Item, de chent livres de chire, ii d. Item, de chascune carque d’alun, iii d. Item, de chescune navee de fusuies, ii s. Item, de chascune navee de ougnions, ii s. Item, de chascune de pommes, ii s. ; et se il n’y a navee, il paiera a la venant. Pour le planque, iiii d. du metre et de l’isseue iiii d. ; et quiconques vourra avoir planque, il peut avoir.

Apparat :

a. Droitz de caiage apartenantz a la ville écrit dans la marge gauche |